ikona nutka

O nas

Anna Magiera – absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w specjalnościach: edukacja artystyczna oraz dyrygentura chóralna. Obecnie studentka ostatniego roku studiów podyplomowych w zakresie muzykoterapii (Katowice – Akademia Muzyczna).
Współzałożycielka Niepublicznej Szkoły Muzycznej Mozart w Krakowie z uprawnieniami szkoły publicznej, która działa już od 2011. W ramach swojej działalności organizuje wiele wydarzeń muzycznych dla dzieci – koncerty, konkursy, warsztaty.
Ukończyła szkolenie „Słuchasz, więc jestem” – z udziałem osób z niepełnosprawnością, organizowane przez Nordoff Robbins Polska, którego program zawierał: kluczowe założenia muzykoterapii Nordoff-Robbins; rola muzyki w rozwoju osób z różnorodnych grup wiekowych i społecznych, w tym osób z niepełnosprawnościami; rozwój kreatywności w muzykoterapii; odkrywanie nowych stylów muzycznych i tworzenie aranżacji terapeutycznych; nawiązywanie muzycznego kontaktu; analiza nagrań z sesji muzykoterapii; nauka aranżacji muzycznych i piosenek; określanie celów i tworzenie strategii pracy muzycznej; kształtowanie wiedzy i teorii muzykoterapeutycznej na podstawie klinicznego doświadczenia; rozpatrywanie definicji zdrowia, choroby i niepełnosprawności w nawiązaniu do muzykoterapii Nordoff Robbins.
Odbywała praktyki muzykoterapeutyczne w jednej z krakowskich szkół specjalnych, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie itp. Prowadziła zajęcia dla seniorów z Domów Opieki Społecznej w Filharmonii Krakowskiej.

Posiada certyfikat ukończenia szkolenia z zakresu Muzykoterapii – profilaktyki i terapii muzycznej autorską metodą „Mobilnej Rekreacji Muzycznej” dr Macieja Kieryła.


Gra na fortepianie, ukulele i wszelkich drobnych instrumentach, śpiewa – współpracując z profesjonalnymi zespołami (m.in. Chór Polskiego Radia), prowadzi chór. Uwielbia wszelkie zespołowe działania muzyczne, które łączą ludzi. Mama trójki chłopców, uwielbiająca górskie wycieczki i różne aktywności sportowe. Kreatywność to jej drugie imię.

Maja Świrko – Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie na wydziale instrumentalnym, specjalność flet poprzeczny. Swoje umiejętności muzyczne doskonaliła m.in. jako stypendystka Socrates-Erasmus w Hochschule fur Musik und Theater w Lipsku oraz na studiach podyplomowych na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Obecnie studentka ostatniego roku studiów podyplomowych w zakresie muzykoterapii (Katowice – Akademia Muzyczna).Aktualnie jest w trakcie odbywania praktyk z zakresu muzykoterapii grupowej i indywidualnej (m.in. w Katowicach i Warszawie). 

Prowadziła zajęcia z muzykoterapii z seniorami w Filharmonii krakowskiej i w Domach Pomocy Społecznej. 

Posiada certyfikat ukończenia szkolenia z zakresu Muzykoterapii – profilaktyki i terapii muzycznej autorską metodą „Mobilnej Rekreacji Muzycznej” dr Macieja Kieryła.

Poza grą na flecie poprzecznym jest sprawną pianistką, a także zgłębia tajniki kolejnych instrumentów, jak gitara czy cajon.

Współzałożycielka i Dyrektorka Niepublicznej Szkoły Muzycznej Mozart I stopnia w Krakowie od 2011 r. z uprawnieniami szkoły publicznej oraz od 2022 r. Niepublicznego Punktu Przedszkolnego “U Mozarta”. Sama o sobie mówi: „moją dewizą jest wdrażanie twórczych pomysłów w życie, nawet gdy wymaga to sporej dawki odwagi”. Tworzenie miejsca przepełnionego muzyką, gdzie każdy odczuwa ciepło i radość z przebywania wśród dźwięków, było początkiem jej drogi ku muzykoterapii. Terapeutyczny charakter prowadzonych działań wzbogaca i otwiera niesamowite możliwości relacji twórczej z drugim człowiekiem.

Jak pracujemy?

Muzyka ma ogromną moc. Jest środkiem wyrazu emocji, metodą komunikacji międzyludzkiej, amortyzatorem trudnych stanów emocjonalnych, wspólnym polem uwagi dla grupy, czy pary osób. Identyfikujemy się z przekonaniem, że każdy człowiek posiada wrodzoną muzykalność na której bazujemy, którą wywołujemy, aktywizujemy. Towarzyszymy w rozwoju, dobieramy środki, które sprawdzą się w danym celu terapeutycznym. Pracujemy aktywnie, stosujemy elementy muzykoterapii kreatywnej Nordoff-Robins, muzykoterapii społecznej, elementy muzykoterapii neurologicznej, techniki relaksacyjne, aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss, Mobilna Rekreacja Muzyczna oraz autorskie aktywności skupione wokół tworzenia i aktywnego doświadczania muzyki.