Joanna Kacysz
Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w klasie altówki oraz podyplomowych studiów muzykoterapii na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Na co dzień prowadzę grupowe sesje muzykoterapii dla dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu specjalnym oraz ogólnorozwojowe zajęcia muzyczne w żłobku. Zdobywałam doświadczenie zawodowe prowadząc sesje muzykoterapii dla podopiecznych fundacji Dzieło Pomocy Dzieciom, a także jako stażystka na oddziale psychiatrii dzieci i młodzieży w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Warszawie. Rozwijam się zawodowo uczestnicząc w konferencjach, szkoleniach i kursach m.in z zakresu muzykoterapii w deficytach słuchu, leczeniu bólu oraz pracy z niemowlętami i małymi dziećmi.
Anna Magiera
Ukończyłam krakowską Akademię Muzyczną w specjalnościach: edukacja artystyczna oraz dyrygentura chóralna oraz katowicką Akademię Muzyczną – studia podyplomowe w zakresie muzykoterapii. Posiadam certyfikat Polskiego Związku Muzykoterapeutów. Jestem współzałożycielką Niepublicznej Szkoły Muzycznej Mozart w Krakowie z uprawnieniami szkoły publicznej, która działa już od 2011. W ramach swojej działalności organizuję wiele wydarzeń muzycznych dla dzieci – koncerty, konkursy, warsztaty.
Ukończyłam szkolenie „Słuchasz, więc jestem” – z udziałem osób z niepełnosprawnością, organizowane przez Nordoff Robbins Polska. Praktyki muzykoterapeutyczne odbywałam w jednej z krakowskich szkół specjalnych, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie itp. Prowadziłam zajęcia dla seniorów z Domów Opieki Społecznej w Filharmonii Krakowskiej oraz cykl spotkań muzykoterapeutycznych dla uczniów szkół specjalnych, organizowany również przez Filharmonię.
Posiadam również certyfikat ukończenia szkolenia z zakresu Muzykoterapii – profilaktyki i terapii muzycznej autorską metodą „Mobilnej Rekreacji Muzycznej” dr Macieja Kieryła. Gram na fortepianie, ukulele, gitarze i wszelkich drobnych instrumentach, kocham śpiew – zarówno współpracując z profesjonalnymi zespołami (m.in. Chór Polskiego Radia), jak i w ruchu amatorskim. Prowadzę też chór. Uwielbiam wszelkie zespołowe działania muzyczne, które łączą ludzi. A prywatnie jestem mamą trójki chłopców, uwielbiającą górskie wycieczki i różne aktywności sportowe.
Maja Świrko
Ukończyłam Akademię Muzyczną w Krakowie na wydziale instrumentalnym, specjalność flet poprzeczny. W zakresie muzykoterapii jestem absolwentką katowickiej Akademii Muzycznej (studia podyplomowe). Posiadam certyfikat Polskiego Związku Muzykoterapeutów.
Jestem współzałożycielką i Dyrektorką Niepublicznej Szkoły Muzycznej Mozart I stopnia w Krakowie od 2011 r. z uprawnieniami szkoły publicznej oraz Centrum Muzyki na Woli – edukacja i muzykoterapia.
Ukończyłam certyfikowane szkolenie z zakresu Muzykoterapii – profilaktyki i terapii muzycznej autorską metodą „Mobilnej Rekreacji Muzycznej” dr Macieja Kieryła. Odbywałam praktyki muzykoterapeutyczne w m.in. w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, w prywatnych gabinetach muzykoterapeutycznych. Prowadziłam zajęcia dla seniorów z Domów Opieki Społecznej w Filharmonii Krakowskiej oraz cykl spotkań muzykoterapeutycznych dla uczniów szkół specjalnych.
Poza grą na flecie poprzecznym jest sprawną pianistką, a także zgłębiam tajniki kolejnych instrumentów, jak gitara czy cajon. Moją dewizą jest wdrażanie twórczych pomysłów w życie, nawet gdy wymaga to sporej dawki odwagi”. Tworzenie miejsca przepełnionego muzyką, gdzie każdy odczuwa ciepło i radość z przebywania wśród dźwięków, było początkiem mojej drogi ku muzykoterapii. Terapeutyczny charakter prowadzonych działań wzbogaca i otwiera niesamowite możliwości relacji twórczej z drugim człowiekiem.
Jak pracujemy?
Muzyka ma ogromną moc. Jest środkiem wyrazu emocji, metodą komunikacji międzyludzkiej, amortyzatorem trudnych stanów emocjonalnych, wspólnym polem uwagi dla grupy, czy pary osób. Identyfikujemy się z przekonaniem, że każdy człowiek posiada wrodzoną muzykalność na której bazujemy, którą wywołujemy, aktywizujemy. Towarzyszymy w rozwoju, dobieramy środki, które sprawdzą się w danym celu terapeutycznym. Pracujemy aktywnie, stosujemy elementy muzykoterapii kreatywnej Nordoff-Robins, muzykoterapii społecznej, elementy muzykoterapii neurologicznej, techniki relaksacyjne, aktywne słuchanie muzyki w koncepcji Batii Strauss, Mobilna Rekreacja Muzyczna oraz autorskie aktywności skupione wokół tworzenia i aktywnego doświadczania muzyki.